Uitzendkrachten van Groene Hart Service worden bij wederzijdse tevredenheid met regelmaat overgenomen door de opdrachtgever. Zo ook uitzendkracht Remco Kers. Zo’n 9 maanden geleden solliciteerde Remco op een vacature voor Administratief medewerker op de website van Groene Hart Service, waarna hij vol enthousiasme aan het werk ging bij het Chemiedepot van Renewi in Nieuwegein. Inmiddels is hij niet meer weg te denken uit de organisatie en heeft hij zichzelf een steeds belangrijkere rol toebedeeld dankzij zijn inzicht en het aanpakken van kansen.
“Ik heb dankzij Groene Hart Service een ontzettend leuke baan gevonden waar ik veel verantwoordelijkheden heb gekregen en de vrijheid krijg om initiatieven te ontplooien. Ik haal veel voldoening uit mijn werk, ik breng graag een beetje structuur aan en pak kansen met beide handen aan. Het is een hele goede keuze geweest!” vertelt Remco tijdens één van onze werkbezoeken aan Renewi.
Kansen zien en aanpakken
Hij begon vorig jaar als administratieve kracht, maar zag al doende steeds meer kansen voor het oprapen liggen. Hij functioneert nu als ‘rechterhand’ van de supervisor van het chemiedepot. Zo is hij bijvoorbeeld bezig met het opzetten van een onderhoudsplan voor het gehele chemiedepot Nieuwegein, waarin hij in kaart brengt wanneer er onderhoud nodig is aan het pand / terrein of machines en welke machines er op welke termijn gekeurd moeten worden, zodat hier preventief op ingespeeld kan worden. Dit werd voorheen bedrijf overkoepelend gedaan, maar het overzicht was er daardoor niet. Remco fungeert verder ook als aanspreekpunt voor de leveranciers en onderhoudsmonteurs op het terrein.
Daarnaast verzorgt Remco de rondleiding voor nieuwe collega’s, dus ook uitzendkrachten van Groene Hart Service. “Ik zag dat het beter kon, wanneer nieuwe krachten aan het werk werden gezet en soms snel weer weg gingen”, was zijn drijfveer. Remco laat ze voorafgaand aan hun werkdag het chemiedepot zien en vertelt wat er allemaal gebeurt op het terrein. Zo hebben nieuwe collega’s meer achtergrondinformatie, weten ze wat ze aan het doen zijn in het afvalverwerkingsproces en zijn ze meer betrokken bij hun werk. En dat werkt!
Remco ontwikkelde een e-learning, waarin nieuwe mensen worden opgeleid in de veiligheidsregels, gebruikte etiketten, gebruik van machines en hulpmiddelen binnen de organisatie. Deze e-learning wordt op korte termijn geïmplementeerd als inwerkprogramma.
Al met al kunnen we wel stellen dat er mede dankzij Remco een flinke professionaliseringsslag is gemaakt binnen het chemiedepot, waar iedereen ontzettend blij mee is!
Veel contact
“Remco toont veel eigen initiatief”, zegt Gertjan, de intercedent van Groene Hart Service die hem begeleidde tijdens zijn uitzendperiode bij Renewi. “We hebben nog steeds veel contact omdat Remco vaak de nieuwe collega’s die via Groene Hart Service komen inwerkt. Een leuke wisselwerking hebben wij nu samen dus!”
Ook Remco beaamt dat. “Het contact met Groene Hart Service is heel goed, vanaf het begin af aan. Ik werd na mijn sollicitatie gebeld door Gertjan om op kennismakingsgesprek te komen en had direct een goed gevoel. Ik heb mijn vaste contract na 10 jaar opgezegd en ben voor deze kans gegaan. Ik ben heel erg positief over Groene Hart Service. Er wordt goed naar je geluisterd, ze helpen je om goed aan je nieuwe baan te kunnen beginnen en komen regelmatig langs voor een update. Dat is heel fijn!” Publicatie datum: 18 maart 2021